Schaap, lama en konijn

Wat hebben de drie dieren schaap, lama en konijn gemeen? Ze kunnen geschoren worden, en van hun vacht kan wol gemaakt worden, terwijl het dier vrolijk verder kan leven. Christien Meindertsma (1980, opgeleid aan Designer Academy te Eindhoven) ontdekte breien. Ze voorziet wat ze maakt (een trui, een poef) van een paspoort, zodat je weet welk dier de wol heeft ‘geleverd’. Ze maakt de wol van een schaap in één trui (bijvoorbeeld ) op, en dat zorgt samen met het paspoort voor een verbinding tussen de drager van de trui en het dier waar de wol vandaan komt. En die verbinding is niet vanzelfsprekend.

Ook maakte ze houten treintjes en een heleboel rails uit één boom.        

Opdracht voor vandaag: ik heb nagedacht over het borduren op hout, en een mogelijkheid gevonden. Ik ga ermee aan de slag.

Volgende opdracht: een kaart maken waarmee ik verbinding leg tussen mijn kijk op het leven en een ander mens.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

