Tuinkunst

Deze week gezien: Ot-en-Sien-op-een-bankje, tuinvazen, kippen en konijnen, zonnewijzers, en ander massaal vervaardigd siermateriaal. Maar ook:

Waarom zijn die twee rode staven kunst in mijn ogen? Omdat je zoiets niet in een tuincentrum of een warenhuis kunt kopen, en omdat het geen andere functie heeft dan mensen laten denken: ‘Wat moeten die twee rode dingen daar? Waarom is de bovenkant van de ene staaf  de ene kant, en die van de tweede de andere kant op gebogen?” En natuurlijk is het geheel ook een blikvanger.

Het gezicht vind ik heel bijzonder. Open. Die hand onder de kin. En waaruit bestaat de bovenkant eigenlijk – is dat ook een hand? De vogels -knap gebruik gemaakt van het materiaal. Ik kom er vaak langs, en kijk er altijd weer met plezier naar. Met dit fotoverslag heb ik voldaan aan de opdracht voor deze week.

Opdracht voor de volgende week: iets moois maken/bedenken om als blikvanger in de tuin te zetten dat er langer kan blijven staan dan alleen voor de foto…

Volgende opdracht: iets zeggen over het-boek-van-de-maand.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

