Natuur en kunst in de stad: fotomontage

Ik heb natuur en kunst toegevoegd aan een oude aquarel van de binnenstad van Haarlem, met de Sint Bavo herkenbaar op de achtergrond. Het was een levenloos geheel, en dat is nu wel anders! Hiermee eaan de opdracht voor vandaag voldaan.

Ik ontdekte dat fotomontage al in 1938 bestond. Toen maakte architect/vormgever Piet Zwart een boekje over postverzending. De postzegel is ook een voorbeeld van fotomontage. Ontwerper Piet Zwart combineert koningin Wilhelmina met de fabrieksschoorstenen bij de hoogovens in Velsen.

Het bovenste gedeelte van de afbeelding op het boekomslag (Piet Zwart, ontwerper van de eeuw) toont het logo van Piet Zwart: de eerste letter an zijn voornaam en een zwart blokje.

 

 

 

 

 

 

Opdracht voor de volgende aflevering: iets vertellen over een beeldentuin.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Natuur en kunst in de stad: fotomontage

  1. Berty te Flierhaar zegt:

    Ik geniet van al het bijzondere en creatieve dat je laat zien en lezen!

Geef een reactie

