Appelbloesem en andere lieve lentedingen

Ik heb de afgelopen drie dagen appelbloesem nagetekend. Appelblad heeft een kartelrand, en pereblad niet. Wat een schakeringen rose, bruin en wit zijn er te onderscheiden aan de knopjes! Dat soort ontdekkingen deed ik bij het tekenen. Tekenen leert me om goed te kijken. Stil te staan bij ontwikkeling.

 

 

Lijst van Lieve Lentedingen

  1. Dagen die lengen
  2. Insecten die zoemen
  3. Vogels die slepen.
  4. Kikkers die kwaken
  5. Bomen die steeds minder doorzichtig worden
  6. De eerste keer zonder jas de deur uit
  7. Het eerste ijsje
  8. Het eerste speenkruidbloemetje
  9. De eerste keer buiten koffie drinken
  10. De eerste keer nog een rondje fietsen na het avondeten

Ik ben jullie nog de foto van mijn Dibbetsimitatie verschuldigd.

Ik heb mijn best gedaan op het aan elkaar passen van de fotos’ s en ik ben blij met het resultaat. Maar het blijst ben ik met iets wat ik niet bewust gedaan heb: het in elkaar overlopen van de kleurschakeringen in de lucht. De vuurtoren is trouwens die van Marken.

Het is al half april en nu presenteer ik de slogan van de maand die bij het thema (natuur en kunst) past. Kunst onder het hemelgewelf.

Volgende opdracht: iets vertellen over het boek-van-de-maand.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

