Ed Gerritsen

De kunstenaar Ed Gerritsen stelt schilderijen tentoon in de Veluvine in Nunspeet. Tijdens mijn kunstenaarsafspraakje heb ik die deze week bekeken, samen met de sieraden van Rachelle van der Bij en het ruimtelijke werk van Bert Spijkerman.

Ik zag drie soorten schilderijen. Werk met alleen maar rechte lijnen, in grijstinten, waarin Ed Gerritsen speelt met het perspectief. (Hierbij een voorbeeld) Natuurgetrouwe (!) schilderijen van paarden, waarvan een span Haflingers al verkocht was. En kleurrijk werk met gestileerde gebouwen. Dat sprak me het meest aan.

Op de tentoonstelling heeft het de titel Weerspiegeling. (Een gestileerd vrouwengezicht dat mij aan Picasso doet denken voor kleurige flatgebouwen.) Ik hou ervan als een kunstenaar speelt met de werkelijkheid, en ik hou van kleur!

Ed Gerritsen schreef naar aanleiding van wat ik hier schreef, een haiku over zijn werk, die ik over mag nemen:

  • de weerspiegeling
  • speelt met de werkelijkheid
  • en ik hou van kleur.

Volgende opdracht: de drie stadia van appelbloesem die ik deze week getekend heb. laten zien.

Nieuwe weekopdracht: fotografeer kunst in particuliere tuinen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ed Gerritsen

  1. Pingback: Nieuw maandthema: verbinden | Katrien Ruitenburg

Geef een reactie

