Jan Dibbets

Ik gaf mezelf een opdracht. Jan Dibbets maakt foto’s waarin hij de horizonten van een landschap en een zeegezicht met elkaar combineert.Jan Dibbets 

Ik nam een foto en verknipte die. Dit is het resultaat. Het is echt zo dat ik door Dibbets op het idee kwam, maar het lijkt me nu een uitdaging om iets te maken dat dichter bij het idee van de doorlopende horizon komt.

                    

Ik heb gemerkt dat kunst voor mij verbindingen tot stand brengt. Verbindingen met kunstenaars, of met mensen die net als ik (of juist anders dan ik) van kunst houden. En ook met plaatsen. Ik was pas op de Tweede Maasvlakte bij Oostvoorne, en nu las ik dat Jan Dibbets precies op het strand daar een kunstwerk heeft aangebracht. In 2009 vond de première van de film 6 Hours Tide Object with Correction of Perspective plaats, in FutureLand, het Maasvlakte 2 informatiecentrum. Nu heb ik iets met Dibbets, en met Maasvlakte 2, en die beide hebben ook iets met elkaar. Dat geeft mij het idee dat er iets klopt. 

De volgende opdracht: het konijn laten zien dat plaats genomen heeft op een heuveltje in het Valkhofpark in Nijmegen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

