Kunst en natuur: thema van de maand april

Het thema van deze maand is: kunst en natuur. Volgens opdracht presenteer ik nu het nieuwe boek-van-de-maand: De vier jaargetijden in de kunst van de Nederlanden van 1500 – 1750. Ik ga er van genieten.

De natuur heeft op allerlei manieren met de kunst te maken.

  • De natuur als inspiratiebron voor de kunst
  • De natuur tegenhanger van de kunst
  • De natuur als decor voor kunst
  • De tegenstelling tussen abstracte en natuurgetrouwe kunst

En ik ontdek vast nog meer.

Volgende opdracht: terugkijken naar de maand maart.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik blog over levenskunst en creativiteit.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Kunst en natuur: thema van de maand april

  1. Pingback: Uur- en kalenderwijzerplaat | Katrien Ruitenburg

Reacties zijn gesloten.