Nieuw maandthema: geld

Het thema van de maand maart is ‘geld’. Een bijpassend motto bedacht: Geld speelt een rol, vanzelf, in 2011.

Daarmee aan de opdracht voor vandaag voldaan. Dieke Oosterwijk stelde me voor de uitdaging: (Katrien) kan ‘out of the box’ denken (verzin hier eens creatief een Nederlands woord voor). Ik kom uit op ‘oorspronkelijk’: een woord dat kort en goed weergeeft wat ook met ‘out of the box’ bedoeld wordt. 

Naar aanleiding van het thema van de maand februari (Wat een lange maand is dat toch🙂 ) heb ik een foto bewerkt. Bijschrift: Er komt niet altijd uit wat er in zit. Blauwe verf op de kwast, en kijk: een rood poppetje!

Terublik op februari.

  1. Ik merk dat ik vooral opga ik wat ik maak als ik niet van te voren heb bedacht waar ik heen wil. Als ik (zoals bij de collage met foto’s van mijn vader) ergens op aan koers, schiet ik steeds heen en weer tussen mijn creatieve en mijn kritische rol. En dat werkt niet. Als mijn creatieve ik het stuur stevig in handen heeft, kan ik opgaan in wat ik doe.
  2. Ik heb ontdekt dat over termen te twisten valt. Wat versta je onder creativiteit en kwaliteit? Dat is voor iedereen anders.
  3. Sommige dingen moeten rijpen. Het is goed om snel iets te maken, omdat ik nu eenmaal twee keer per week iets wil laten zien dat met het maandthema te maken heeft. Maar het is ook goed om langer met iets bezig te zijn. Dan kom ik in mijn hoofd en in de buitenwereld dingen tegen die mijn idee laten groeien.
  4. Er is inspiratie in overvloed.
  5. Beperking is zo goed voor mij. Als alles mag, gebeurt er niets.

 

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

