Februari

Opdracht  voor vandaag was het kiezen van een boek voor de maand maart, als mijn thema ‘geld’ is. Dit is het:

Het boek is geschreven door O. Velthuis, en de titel is: Imaginaire economie; Hedendaagse kunstenaars over de wereld van het grote geld. Ik kies het liefst een boek waar ik wat aan heb voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Een titel die dat lijkt te bieden èn aansluit bij het thema heb ik niet gevonden, maar dit lijkt me in ieder geval heel boeiend.                              

Dan het boek-van-de-maand februari: Het grote Inspiratie Doeboek van Gerdy Geersing. De grootste ontdekking die het werken met dit boek me opleverde, is dat ik goed weet wat ik wil, en blij ben met de vorderingen die ik maak. Ik heb genoten van de speelse vormgeving van het boek. En het is goed om onder woorden te (moeten) brengen

wat belangrijk voor je is. Als missie heb ik opgeschreven: Ik wil God dienen met alles wat Hij in me gelegd heeft. En mijn belangrijkste waarden zijn:

  1. eenvoud
  2. veratnwoordelijkheid
  3. oorspronkelijkheid

Zie voor meer inspiratie de site van Gerdy Geersing: http://www.inspiratiepost.nl/.

Ik heb aan vriendin Dieke Oosterwijk gevraagd wat er in haar op komt als ze aan mij en aan creativiteit denkt, vorig jaar al. Toen had ik besloten om 2011 te wijden aan het verkennen van mijn creativiteit. Ik mag haar antwoord hier weergeven.

Bij de creatieve Katrien denk ik aan taalspinsels. En aan de cadeautjes die ze geeft. Katrien:

  • maakt van ‘niets’ iets.
  • hergebruikt.
  • is taalgevoelig.
  • kan ‘out of the box’ denken (verzin hier eens creatief een Nederlands woord voor). Antwoord op deze uitdaging in mijn volgende blog.
  • durft buiten gebaande wegen (van verwachtingen) te gaan.
  • kan zich inleven in wat de persoon die ze iets geeft, leuk zou vinden.

Vorig jaar gebruikte ik mijn creativiteit nog vooral bij mijn schrijven en voor cadeautjes. Het was heel stimulerend voor mij om dit te horen te krijgen.

Nieuwe opdracht: Verzin een slogan die past bij het maandthema.

Nieuwe weekopdracht: Pas de omslag van je agenda aan aan het nieuwe maandthema.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

2 reacties op Februari

  1. Pingback: Tafel | Katrien Ruitenburg

  2. Pingback: Thee-koppen | Katrien Ruitenburg

Geef een reactie

