Keuzestress?

Er ligt nog een vraag (van 29 januari jl.) van een trouw blogfan. Je bent veelzijdig. Dat betekent dat je moet kiezen. Is dat niet lastig? Ik denk dat iedereen in deze tijd vaker moet kiezen dan haar of hem lief is. Het woord keuzestress is niet voor niets uitgevonden. Het helpt mij om me te beperken. Dit jaar bijvoorbeeld richt ik me op mijn creativiteit. Dan blijft er inderdaad nog genoeg te kiezen over, maar dat blijf ik volhardend doen. Soms met spijt, soms zonder enige gewetenswroeging. Het resultaat van doelgericht en dus ‘versmald’, ‘eng’, bezig te zijn is zo groot dat ik weet dat ik moet blijven KIEZEN! Ik kan dan al mijn creatieve energie bundelen, en ik kom tot iets, terwijl ik knarsend tot stilstand kom als ik weiger de hele wereld – 1 uit te sluiten!

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

