Inspiratie

De vraag van Ingrid Slaa luidde: Wat voor type mensen/ welke mensen/wat voor dingen inspireren jou echt? Ik heb ontdekt dat er voor mij inspiratie te over is. In mijn dagelijkse omgeving tref ik materialen en voorwerpen, kleuren en vormen aan die me op ideeen brengen. Ik maak uitstapjes naar de bibliohteek of een tentoonstelling, en daar dient zich nog meer inspiratie aan. Ik bezoek een stad (gisteren kunstenaarsafspraakje in Zwolle), en daar geniet ik van de nieuwe vormen.

Een bijzonder bovenlicht.

,

Een galerie waar ik naar binnen kijk.

Een stukje natuur in de stad.           

Let op de twee duiven boven in de boom. De figuur op de sokkel is E.J. Potgieter (1808 – 1875; geboren in Zwolle), en hij wordt vergezeld van de woorden Onsterfelijk maakt de oorspronkelijkheid. Dat is een mooi citaat in deze maand over persoonlijkheid.

Wat inspireert mij: Mensen die hun leven een wending geven, die hun droom najagen. Mensen die van gewone dingen iets bijzonders maken. Mensen die echt kijken, en daar verslag van doen, op hun blog bijvoorbeeld. Mensen die zichzelf, en anders dan anderen, durven zijn.

Werk van anderen inspireert mij. Wat anderen doen met materiaal, de combinaties die bedacht worden, de vormen, de kleuren.

Ik raak ook geinspireerd door in de natuur zijn, door in een andere omgeving te zijn. Voorwaarde is dat ik bij mezelf ben, onbevangen kijk. Dan is er zoveel te zien!

Volgende opdracht: faalangstest invullen die ik zelf gemaakt heb.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

