Natuurtalent

Nagedacht over natuurtalent en persoonlijkheid. En iets gemaakt waar ik niet de titel verknipte persoonlijkheid aan zou willen geven😉 . Ik heb een foto uit het tijdschrift Flow gehaald (van Jocelyn de Kwant; met naaimachine) en die verknipt weer in elkaar gezet.

Een kunstenaar die schijnbaar zonder moeite en oefening, en zonder opleiding prachtige dingen maakt, wordt als natuurtalent beschouwd. Ik denk dat het voor sommige mensen inderdaad mogelijk is zonder opleiding toch ver te komen in het benutten van de aanwezige talenten. Zonder moeite en oefening – dat betwijfel ik. Zonder beginneling geweest te zijn, kun je geen gevorderde worden.

Een opleiding is niet voor iedereen nodig – er moeten voorbeelden van te noemen zijn, maar die heb ik nog niet gevonden. Als je, gesteund door je karakter en/of  je omgeving, genoeg doorzettingsvermogen hebt, kun je ook zonder formele scholing veel bereiken.

Volgende opdracht: Aan de hand van mijn boek-van-de-maand nagaan wat voor type mensen/welke mensen/wat voor dingen mij echt inspireren. Daarmee beantwoord ik een vraag van Ingrid Slaa (zie voor haar werk: www.ingridslaa.nl), die heel constructief meedenkt met mijn blogwerkzaamheden!

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

