Kunstenaarsafspraakje: doelen bijgesteld

Vandaag achter het glas in de zon gezeten en nagedacht over mijn doelen voor dit jaar. Immers: in 2011 verken ik mezelf. Ik heb eerder al vijf doelen opgeschreven die ik wil verwezenlijken gedurende dit jaar, en nu heb ik ze helderder (concreter en beter meetbaar) geformuleerd.

  1. Mezelf met al mijn talent aan God toewijden. Beter gezegd: ik wil dagelijks mezelf en de dag aan God wijden, en dan de dag op me af laten komen. Hardop spreek ik iedere dag woorden uit als : Vader, vandaag wijd ik aan U toe, voor U is alles wat ik doe.
  2. 31 christelijke kunstenaars leren kenen en iets van hun werk presenteren. 31 is te veel – iedere maand 2 is wel haalbaar.
  3. Dagelijks en wekelijks opdrachten uitvoeren – oefenen in DOEN. Dit is concreet genoeg.
  4. Mezelf heenzetten over faalangst en hang naar volmaaktheid. Dit wordt: iedere maand een test invullen en zo mijn vorderingen op dit gebied meten.
  5. Al doende ontdekken hoe mijn kunstzinnige kant zich uit, en hoe ik dat kan gebruiken. Ik ga na afloop van iedere maand verslag doen van wat ik die maand ontdekt heb en bij welke activiteiten ik mezelf vergat. Ik ga niet op zoek naar een toepassing – daarmee perk ik mezelf teveel in.

Hiermee is de weekopdracht vervuld. Dan nog de opdracht uit mijn vorige blog: hoe komt mijn persoonlijkheid tot uitdrukking in de gemaakte collage? Iets van mijn persoonlijkheid vind ik terug: mijn liefde voor de natuur, voor eenvoud, voor uitzicht, voor water. En ik houd van samenbrengen wat gescheiden was. En ik mag graag buiten de platgetreden paadjes gaan.

Opdracht volgende blog: Laten zien wat ik gemaakt heb van werk dat ik verscheurd heb.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik blog over levenskunst en creativiteit.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .