Rory Noland

Opdracht voor vandaag: iets weergeven van wat ik leer van Rory Noland, een Amerikaanse songwriter/schrijver/spreker die zich inspant voor de inzet van artiesten in de kerk. Ik lees zijn boek The Heart of the Artist, a character-building guide for you and your ministry team.

Heel goed voor mij is de nadruk die hij legt op de verplichting die je hebt om je talenten te ontwikkelen in dienst van God. Creatief talent is niet iets extra’s waar je mee aan de slag zou kunnen gan als je tijd hebt voor een hobby. Een creatief persoon moet scheppen. Of iemand er geld voor over heeft; ja zelfs of het ook maar iemand anders onder ogen komt – dat is  secundair. Ik vertaal een stukje van bladzijde 236:

“Je bent enorm vrij, je bent zo vrij als het maar kan, want je hebt een basis om je vrijheid op te bouwen, je weet wie je bent, je weet waar je vandaan komt, je weet dat jij en je talent eeuwig zijn. Je weet dat God je waardevol vindt; je weet dat creativiteit (in tegenstelling tot veel andere dingen in deze gevallen wereld) niet voortkomt uit de zondeval, maar er al was bij God voor Hij met scheppen begon en toen Hij schiep, en dat creativiteit iets is dat Hij gegeven heeft aan de mensheid als zijn schepping. Creativiteit zal er zijn in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde. Je creatieve talent, waar je mee geoefend en gewerkt hebt in dit leven, is iets dat je met je mee kunt nemen. In tegenstelling tot geld, of geestelijke waarheden is creativiteit eeuwig.

Zijn conclusie: wees productief, oefen met wat je gekregen hebt, en koester je talent!

Volgende opdracht: zoek een citaat over beginnen dat je aanspreekt.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op Rory Noland

  1. jolente zegt:

    Ik moet het boek nog maar een keertje gaan lezen, echt tof dat citaat!

Geef een reactie

