TerugBLIK en inspiratie

Hier de honderd blikjes van mijn project in 2010. Ik ga de meeste blikjes nu weggooien. Het viel me opeens op (toen ik keek naar het woord  blik dat ik op het blik geborduurd heb, linksboven op de foto)   dat IK  de helft is van BLIK. Zo was het ook wel, het blik stond centraal, maar ik ook!

Het idee heb ik van de Canadese kunstenares Keri Smith (http://www.kerismith.com/). Ze heeft op haar site een lijst met 100 dingen om te doen als je een dagboek bijhoudt. Idea 33: List 100 uses for a tin can . Ik heb ze ook nog uitgevoerd, gedurende de laatste 100 dagen van 2010. Geweldig om te doen. Het hoefde niets te worden. Ik had mezelf alleen op gelegd iedere dag iets met een blikje te doen, daar een foto van te maken en die op mijn blog te plaatsen. Zo werd het bloggen een routine. En daar heb ik nu gemak van.

Over inspiratie nagedacht. Volgens mij is inspiratie niet zozeer iets wat van buiten op je af komt, maar iets waar je je van binnenuit voor openstelt. Als ik ‘open’ ben, met een onbevangen blik om me heen kijk, en me laat verrassen, is een ‘inspirerende omgeving’ geen voorwaarde om aan het fantaseren te slaan, om het één met het ander te verbinden, en ergens iets in te zien. Dingen die gewoonlijk als inspirerend beschouwd worden (kunst van anderen , materialen, tijdschriften) kunnen me soms verlammen. “Zo kan ik het toch niet.” “Er is zoveel, waar moet ik beginnen?” Dicht bij mezelf blijven is belangrijk.

Weekopdracht: een boek uitkiezen voor de maand februari. Mijn thema is dan: persoonlijkheid.

En de opdracht voor mijn volgende blog: iets weergeven van wat ik geleerd heb van Rory Noland, van wie ik (ook nog…) een boek aan het lezen ben.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Een reactie op TerugBLIK en inspiratie

  1. Pingback: Nieuw maandthema: verbinden | Katrien Ruitenburg

Geef een reactie

