Naar de kunstacademie

Nagegaan aan welke eisen je moet voldoen om aangenomen te worden op ArtEZ (hogeschool voor de kunsten, onder andere in Zwolle). Je moet aantonen dat je een goede werkhouding hebt en dat je gemotiveerd bent. En je moet een portfolio laten zien met gevarieerd werk. In een toelatingsgesprek wordt bepaald of je op je plaats bent op de opleiding. Zoiets had ik zelf ook kunnen bedenken. Veel oefenen dus.

En me houden aan het strenge regime van één kunstenaarsafspraakje per week. Deze week heb ik natuurfoto’s bekeken van Cees Buys (zie www.royal-naturepress.nl). Bijzondere momenten weet hij vast te leggen. Prachtig vond ik de twee steenmarters van wie je de nieuwsgierige kopjes uit een gat in een boomstam ziet steken. En de vossen:

Van Berthold Gunster (boek-van-de-maand: Ja-maar wat als alles lukt?) geleerd dat het nog niet zo eenvoudig is om te ontdekken wat je echt wilt. Het is eerder zo dat je de omstandigheden moet scheppen zodat je verlangen jou kan vinden. En: begin klein. Doe  iets, maak een begin, al lijkt hetklein en niet levensveranderend. Eronder schuilt een volgende droom, en een dieper verlangen.

Morgen wil ik het hebben over jezelf toestemming geven om een beginneling te zijn en fouten te maken.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

