Kunst onder handbereik

Wat ik eerst ga doen vandaag, is mijn opdracht voor deze week opschrijven. Ik ga aan drie kunstenaars vragen hoe zij ooit begonnen zijn. Zat het er al vroeg en, en zo ja, kwam het er ook al vroeg uit? Werden ze aangemoedigd of juist niet? Wanneer ontdekten ze dat ze talent hadden, en durfden ze zichzelf kunstenaar te noemen?

En dan gisteren. Het was een gloriedag voor mij. Ik kreeg een reactie op mijn blog van iemand die niet eens Nederlands kan lezen, maar me toch een compliment maakte voor mijn tin can pics. En de schrijver van mijn boek-van-de-maand, Berthold Gunster, mailde me ook iets aardigs over het volgen van mijn blog. Tsjonge. Nou nou. Wie had dat gedachtūüôā .

Gisteren in het kader van mijn wekelijkse kunstenaarsafspraakje¬†genoten van een tentoonstelling.¬† Geweldig om een plek in de buurt te hebben waar kunst te kijk is, en waar je zomaar binnen kunt lopen. Ik bewonderde¬†de schilderijen van Ruth J√ľtte. Bijvoorbeeld:

En het werk van pottenbakster Ans van Wegen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

