Blik 16 Productie van blikjes

Op het Heinekenblikje vond ik niets over de producent van het blikje. Via de Heineken-site (Tsjonge, moet je eerst je leeftijd opgeven…) werd ik niets wijzer. Toen meer algemeen gezocht.  Via www.fws.nl (van de  Nederlandse Vereniging Frisdranken, Waters, Sappen !)en een natuurkunde site vond ik wat informatie. Hoeveel de productie van een blikje kost aan energie en grondstof, in geld, weet ik nog steeds niet.

Blik
Blikjes zijn ook een veel voorkomende frisdrankverpakking. Blikverpakkingen bieden 100% bescherming tegen zuurstof, gas, licht, vocht of andere invloeden. Ook zijn blikverpakkingen onbreekbaar en leveren blikjes minder afval dan andere verpakkingen. Frisdranken in blik zijn bovendien lang houdbaar en belanden dus niet voortijdig in de vuilnisbak. Verder behouden producten in blik langer hun eigenschappen dan in andere verpakkingen. 87% van het blikafval in Nederland wordt gerecycled.

Campagne ‘Blik, bij het gewone afval’
Op 31 mei 2010 is de gezamenlijke campagne “Blik, bij het gewone afval” van SKB en Nedvang van start gegaan. De FWS ondersteunt deze campagne.  Doel van de campagne is aan de  Nederlander vertellen dat zij hun blikje bij het gewone afval mogen gooien en dat het op die manier toch wordt gerecycled. Met magneten en wervelstromen worden de metalen verpakkingen bij de afvalverbrandingsinstallatie uit het gewone afval gevist en kunnen er weer allerlei nieuwe producten van worden gemaakt.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

