Blik 22 Vogeltje en… surprise!

Wat een geweldig materiaal is blik. Ik heb me het hoofd gebroken over hoe ik het zou doen, reliëf in een uitgeknipte vorm aanbrengen. Ik had geen idee welke ondergrond ik moest gebruiken: niet te zacht, en ook niet te hard. En met welk voorwerp ik zou proberen de lijnen in hetblik te krassen. Uiteindelijk lukte het met het eerste wat ik probeerde: de achterkant van een theelepeltje om mee te krassen, en een onderzetter van kurk als ondergrond. En het geheel werd vanzelf een beetje bol. Mooi!

Iets heel bijzonders wil ik laten zien. In opdracht van Sinterklaas heeft mijn bijna-schoondochter deze gedichtenmachine in elkaar gezet, van blik!

Zo leuk bedacht, en zo knap gedaan! Het idee is dat je een briefje met trefwoorden boven in de machine gooit, en dan komt er links een heel gedicht uit… Hulde!

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

