Blik 46

Eerst de foto van de in elkaar gevlochten blikjes van de vorige post:

En dan nu over het aanbrengen van reliëf op het blikje van vandaag. Ik bedacht allerlei dingen die niet werkten. Het is erg lastig om het plaatje blik op iets vast te maken dat je niet wilt beschadigen. En als het blik niet goed op zijn plaats blijft, is het onmogelijk om de onderliggende structuur herkenbaar over te brengen.

Toen heb ik een stuk gaas, en plankje, een hamer en spijkers gepakt, en heb het blik op het plankje gespijkerd met het gaas eronder. Toen met een kurken schuurblokje de structuur in het blik geperst. Werkte goed! Het smaakte naar meer! Een schaar ertussen gestopt, en de vorm daarvan ook zichtbaar gemaakt. Wat is blik dankbaar materiaal…

Het volgende blikje wordt een vuurtoren.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

