Blik 84

Op de Grote Markt van Nijmegen staat een beeld van Mariken van Nieumeghen. Daar, op dei Markt, kwam de hoofdpersoon van het middeleeuwse mysteriespel tot bezinning na haar zeven losbandige jaren. Wat ik niet bedacht had, was dat het beeld op een hoge sokkel staat. Gelukkig is er aan de voorkant een trapje, waar ik op kon klimmen om het blikje in haar hand te geven. Dat was 

  

nog best lastig. Een elastiekje bood uitkomst. En ik had eerst nòg een hobbel te nemen. Ik kon in de schone Nijmeegse straten geen blikje vinden. Ik had net besloten dan maar vals te spelen, en een blikje uit een prullenbak te vissen, toen ik er toch één zag liggen. Mariken aan de Red Bull

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

