Blik 88

Wat ik verwachtte, bleef uit. Geen fontein van bier, maar een beetje bruisend gerstenat. Het blikje heb ik verder in de gootsteen leeg gegoten.

Vandaag stond er in Trouw dat een kunstenaar 14 vrachtwagens lege blikjes heeft laten storten in Museum Dhondt Dhaenens in het Vlaamse plaatsje Deurle. De Zwitserse kunstenaar Thomas Hirshhorn noemt de expositie ‘Too Too – Much Much’. Hij zegt: “Lege blikjes zijn mooi, ze hebben iets universeels. Ze hebben om te beginnen een universele inhoudsmaat. En ze zijn van aluminium, een simpel en buigzaam materiaal. Overal ter wereld worden ze afval, en overal ter wereld bedenken mensen vervolgens dingen om er mee te doen. Van de lege blikjes die op feestjes als asbak gebruikt worden, tot het kitscherige speelgoed dat ze er soms in Afrika van maken. En er zijn er heel veel van. Overweldigd worden, en daar dan iets van maken, daar gaat dit werk over.” Frappant, zoiets tegen te komen tijdens mijn blikbezigheden!

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

