Sjoel Elburg

Een bezoek gebracht aan het museum dat sinds twee jaar is ondergebracht in de vroegere synagoge van Elburg. Wonderlijke gewaarwording: in Elburg hebben eeuwen lang honderden joden een plaats gehad in de maatschappij. In de Tweede Wereldoorlog kwam daar een ongekend wreed einde aan. Op de plek waar zovele generaties hun God gezocht hebben, waren nu mensen van allerlei slag op zoek naar sporen van een verdwenen cultuur. Keppeltjes zag ik, en Hebreeuwse letters in het gastenboek. Ik ben er niet zeker van dat de geschiedenis zich niet kan herhalen.

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

