Kunstnijverheidsmuseum in Praag

Ik vroeg me af of er ook musea zijn die zich beperken tot kunstnijverheid. Ja! Het UPM is een museum in Praag. In het Tsjechisch: Uměleckoprůmyslové museum v Praze. Het is helemaal gewijd aan toegepaste kunst: porselein, glaswerk, klokken, meubels, textiel, kleding en foto´s. Het museum is gevestigd zich in een gebouw dat ruim een eeuw oud is, en bevindt zich in de Joodse wijk, nabij de beroemde Karelsbrug. http://www.prague.net/museum-of-decorative-arts

Over katrienruitenburg

Ik ben Katrien Ruitenburg, en ik ben een blog begonnen om mijn creativiteit te verkennen.
Dit bericht werd geplaatst in blogbijdrage. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

